You are here » home forums nerodia rombifera

nerodia rombifera

Misa Zapletalova 01.03.2007 09:13 Viewed 4505 × Commented: 7 ×

Dobrý den. Sháněla jsem rybožravého hada a přes kontakt na MVDr. Rampicha mi pan doktor sehnal pár hadů Nerodia Rombifera. Chtěla jsem nenáročného hada pro začátečníka. Trochu jsem zagooglila a našla jsem vodního hada Nerodia Rhombifer, předpokládám že se jedná o toho samého hada. Akorád mě na fotkách překvapil že je dost velký, vypadá spíš jako jedovatý, ne užovka, a co jsem ze své angličtiny pochopila tak snad kouše ..? Víte o tomto hadu víc? Přiložila jsem fotku, kde je teda extra-large had .. možná je to jen internetový omyl, nebo nepříliš typický zástupce.  Pak jsem ještě koukala na jedno terárium, kde měl had skoro bazén ..

nerodia rombifera

• RE: nerodia rombifera
    Jakub Karásek, 01.03.2007 15:10

Fotka zkresluje. Když porovnáte velikost trávy na fotky( jedná se o čerstvě střižený trávník) s hadem, tak bych odhadoval délku tak na 50 cm možná trochu víc.

Misa Zapletalova, 01.03.2007 16:17

Nejde ani tak o délku jako o tloušťku. Vždycky jsem si myslela že krátký+tlustý had = jedovatý, dlouhý+tenký = škrtič. Na této fotce to už spíš vypadá jako užovka. Na té první má had taky pěkně rozpláclou hlavu .. když jsme měli tu Natrix Mauru, tak zplošťovala hlavu, aby byla víc podobná zmiji (nebo mi to aspoň tak bylo řečeno). Je to u N. Rombifery taky tak? Nebo je to úplná blbost :-)

RE: nerodia rombifera

Ondřej Škach, 01.03.2007 19:14

Nerodia rhombifera dorůstá až 130 cm a je poměrně kousavá a dost robustní, jako všechny "nerodie". Měli by zimovat a když se zadaří, tak vás mohou oblažit až 60 mláďaty. Podle vzhledu hada se na jedovatost opravdu nedá usuzovat. Dlouhý tenký může být pekelně jedovatý (Dendroaspis - mamba) nebo jen trochu (užovka Alsophis, bičovka - Ahaetulla) nebo vůbec (Elaphe) a naopak silný had může být nejedovatý škrtič (Python curtus - k. pestrá) nebo silně jedovatý (zmije - Bitis).

Pavel Šmek, 02.03.2007 10:23